مستند روستای شاه رستم قسمت اول

#شاه_رستم #قسمت_اول
🔔شاه رستم کجاست؟
روستای سرد و کوهستانی شاه رستم در شمال شرقی استان #فارس و در امتداد کشیدگی های شرقی رشته کوههای زاگرس در دره ای سبز لابه لای درختان گردو ،بادام ،زردآلو،آلوسیاه و سیب های گلاب و پائیزه آنقدر کوچک و زیبا آرمیده که از بالادست جاده در نگاه اول چیزی جز باغ ها و درختان سربه فلک کشیده رخ نمی نماید.اما همین سرسبزی و صدای چشمه های روان هر رهگذر کنجکاوی را به جستجو و واکاوی جریان زندگی در آن حوالی می کشاند.
شاه رستم از توابع شهرستان #بوانات ،بخش سرچُهان و زیر مجموعه دهستان باغ صفا است که اگر از #شیراز به آنجا می روید کمی بعد از #سعادت_شهر دوراهی #قادرآباد به سمت سرچُهان نزدیکترین راه آسفالته قابل دسترسی است که شما را به شاه رستم می رساند.شغل اصلی مردم روستا باغداری و دامداری و کشاورزی است و سه قنات خانی ، بندی و سید جعفر به انضمام ۶_۷ تا چشمه آب مصرفی مردم و باغات شاه رستم را تامین می کنند….
#ادامه دارد..
🔔شاه رستم از شیراز ۱۷۵km یعنی تقریبا ۲ ساعت و تا شهرهای #اصفهان و #یزد هم چیزی حدود ۳ساعت و نیم فاصله دارد و اگر #کرمان یها بخواهند به این روستا سفر کنند کمتر از ۵ ساعت به شاه رستم می رسند.
تهیه کننده ی ویدئو و نویسنده ی کپشن:خانم مولود عزیزی از برجسته ترین ایرانگردها،سفرنامه نویس و بلاگر سفر برجسته ی ایران @irantraveldiaries ✏#مولود_عزیزی

به اشتراک بزارید